W ramach działań uzupełniających u uczniów braki edukacyjne w realizacji podstawy programowej oraz rozwijania kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych w naszej szkole odbędą się:
- Warsztaty: „Techniki aktywnej nauki – wiem, jak się uczyć” – kl. 4a i b, kl. 5
- Zajęcia taneczne dla uczniów klas starszych i młodszych rozwijające umiejętność rozumienia związku aktywności fizycznej ze zdrowiem, praktykowania zachowań prozdrowotnych, służące integracji oraz poprawie kondycji fizycznej.
- ,,Mały żurnalista” – zajęcia redagowania gazetki szkolnej – artykuły oraz inne informacje znajdujące się w gazetce obejmowałyby większość przedmiotów, co przyczyniłoby się do nadrobienia zaległości oraz poszerzenia wiedzy i umiejętności.
- ,,Klub młodego reżysera” – prowadzenie bloga o życiu szkoły - dobry sposób na integrację uczniów, ale także wykorzystanie umiejętności zdobytych w czasie nauki zdalnej (TIK).
- Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego – utrwalenie trudniejszych partii materiału; przełamanie strachu przed mówieniem (praca w mniejszych grupach).
- Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się i wykorzystanie istniejącego zasobu wiedzy do wyjaśniania zjawisk przyrodniczych - zajęcia pozwolą na nowo zainteresować uczniów przedmiotami przyrodniczymi poprzez przeprowadzanie doświadczeń i lekcji w terenie.
W ramach działań wspomagających psychologicznie uczniów w nadrobieniu braków edukacyjnych i rozwijaniu kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych przeprowadzony zostanie w marcu i kwietniu cykl warsztatów.
- „Przemoc werbalna, czyli o krzywdzącej sile słów” – kl. 4-8
- „Agresja i przemoc rówieśnicza – panuję nad emocjami” – kl. 5,6
- „Stres – umiejętność radzenia sobie z trudnymi emocjami” – kl. 4-8
- „Motywacja – mam siłę do działania” – kl. 7,8
- „Integracja – jak budować relacje z rówieśnikami” – kl.1-3
- „Integracja – jak odbudować relacje z rówieśnikami” – kl. 6
Zajęcia oraz warsztaty prowadzone w ramach tego projektu pozwolą uczniom po okresie nauki zdalnej w sposób ciekawy i kreatywny nadrobić zaległości w nauce, przyczynią się do odbudowania i pogłębienia wzajemnych relacji, wzmocnią motywację do nauki, będą sprzyjały zwiększeniu aktywności fizycznej oraz połączą umiejętności, które uczniowie zdobyli w czasie nauki zdalnej /TIK/ z formami nauczania stacjonarnego.