Eksperyment w pracowni szkolnej jest okazją do rozwijania pomysłowości, samodzielności, zdolności oraz twórczego myślenia, a zdobyte poprzez działanie wiedza i umiejętności pozostają w pamięci uczniów, ułatwiając im dalszy rozwój. Pomoce naukowe pozyskane przez naszą szkołę w ramach projektu Laboratoria Przyszłości stanowiły doskonałą bazę do podejmowania takich działań. W klasie ósmej podczas omawiania zagadnienia dotyczącego prądu elektrycznego uczniowie w niewielkich grupach tworzyli obwody elektryczne według różnych schematów. Dokonywali także pomiarów wskazanych wielkości fizycznych i szacowali ich wartości. Na fizyce oraz na zajęciach dodatkowych tworzyli w zespołach modele wiatraków, pojazdów; obserwowali zasady ich działania, w zależności od budowy dokonywali samodzielnie pomiarów. Tworząc ciekawe obwody elektryczne czy modele maszyn, uczyli się planować i organizować swoją pracę oraz wyciągać konstruktywne wnioski. Praca tą metodą wymagała kreatywności, logicznego myślenia, współpracy w grupie oraz wyobraźni przestrzennej. Poprzez obserwacje rezultatów swoich działań uczniowie samodzielnie odkrywali i analizowali prawa fizyczne. Ta forma aktywności przyczyniła się do rozbudzenia ich ciekawości oraz zdolności poznawczych.