W roku szkolnym 2019/2020 uczniowie klasy II zarejestrowani pod nazwą ,,Roześmiane Witaminki” wzięli udział w etapie jesiennym projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”.

Głównym celem projektu było wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych, uświadomienie związku między żywieniem a występowaniem wielu chorób oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej. Zamysłem twórców projektu było także kształcenie rodziców jako osób, od których zależy całokształt stylu życia rodziny.

Podczas zajęć zrealizowaliśmy następujące tematy i zadania:

1. „Smacznie – zdrowo – kolorowo”- dzieci uczyły się rozpoznawania owoców i warzyw, badali ich cechy różnymi zmysłami (wzrok, dotyk, smak) oraz zapoznawali się z ich wartością odżywczą. Uczniowie poznali również pięć grup kolorystycznych owoców oraz zaznajomili się z wybranymi witaminami i wskazywali ich wpływ na organizm człowieka. Podsumowaniem było wykonanie złotych medali owocowo-warzywnych.

2. Zagadki owocowo-warzywne – uczniowie układali krótkie rymowanki-zagadki o warzywach i owocach. Nauczyciel przydzielił dzieciom warzywo lub owoc, o którym mają ułożyć zagadkę. Drogą głosowania odbył się wybór tej najlepszej. Wszystkie zostały zebrane w klasową księgę zagadek.

3. Każdy uczeń chce zostać Siłaczkiem - zawody sportowe na sali gimnastycznej oraz uświadomienie dzieciom wpływu aktywności fizycznej na stan zdrowia, jak również rozwijanie skoczności, siły, szybkości i zręczności.

4. Konkurs „Order miłośnika sportu” - dzieci wykonały ordery na kołach wyciętych z kartonu, wykorzystując dowolną technikę i materiały. Następnie drogą głosowania wybrano najpiękniejszy order.

5. Forum „ Jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw?” - przekazanie rodzicom wiedzy, którą zdobyły dzieci podczas realizacji zadań w projekcie „Zdrowo jem, więcej wiem”. Forum przeprowadzono w ramach wywiadówki z rodzicami. Nauczyciel przedstawił kilkuminutową prezentację oraz przekazał materiały edukacyjne rodzicom. Zostały również przedstawione dokonania dzieci zrealizowane podczas trwania projektu.

6. Promocja zdobytej wiedzy i podjętych działań - uczniowie zdobywali i pogłębiali wiedzę podczas lekcji czy konkursów. Zaprezentowali ją również w formie okolicznościowej gazetki i wystawy swoich dokonań na korytarzu szkolnym.

Ostatecznie z wszystkich działań prozdrowotnych sporządziliśmy raport, który został wysłany do organizatorów. Klasa II zdobyła 437pkt. na 520 możliwych.